Vi må bare beklage

Etter sist styremøte har vi vedtatt å ikke tråkke lysløypa ved Tana bru da vi verken har kapasitet eller økonomi til å tråkke gratis (!) for kommunen.
År etter år har vi tråkket løyper,og år etter år stått for utgiftene selv. Trekkt fra klubbkassa, kassa med penger som egentlig er øremerket utgifter for våre håpefulle skiskyttere.

På tampen av fjorårets sesong røyk den gamle traveren av en tråkkemaskin. Og vi så oss derfor nødt til å kjøpe en ny. En meget stor utgift for klubben.
Iforbindelse med dette søkte vi om stønad fra kommunen, til driftsutgifter ved tråkking. Denne søknaden er inntil videre avslått, da det ikke var satt av penger i budsjettet til vedlikehold av den kommunalt eide lysløypa. Tas opp i formannskapet den 1. Februar til ny vurdering.

På bakgrun av dette har vi da valgt å ikke tråkke spor i lysløypa. Noe som medfører at den ikke blir særlig mye brukt. Vi beklager, men verken tid eller penger strekker til på sikt. Håper på forståelse

Mvh Styret i Tana skiskytterlag

#Jatilbrafolkehelse